A mai rohanó világban, amikor sokan inkább a telefonjukba néznek, mint a saját orruk elé, meglehetősen nehéz figyelmet kelteni egy fizikai reklámhordozóval. Ez azonban semmiképpen sem lehetetlen. Kiváló példa arra, hogyan lehet hatékonyan és figyelemfelkeltően megszólítani a potenciális járókelő vásárlókat különböző rendezvényeken, a Roll Up bannerek. Ezek azonban csak akkor töltik be a szerepüket, ha olyan igényes grafikai kivitelezéssel készülnek, amely megfelel bizonyos marketing- és technikai követelményeknek.
A Roll Up bannerek ideális lehetőséget kínálnak a vállalat vagy egy konkrét termék bemutatására különféle rövid távú rendezvényeken. Tartószerkezetük könnyű és erős alumínium állványból áll, a nyomat pedig matt polipropilén fóliából készült ponyvára kerül. Érdemes megemlíteni azt is, hogy minden Roll Up banner könnyen hordozható és kevesebb mint 3 perc alatt összeállítható.
A Roll Up bannerek erős és könnyű tartószerkezete alapvető feltétele a minőségüknek.
A Roll Up banner grafikája – marketingkövetelmények
A Roll Up banner grafikai kialakításával szembeni legfontosabb marketingelvárás egyértelműen az, hogy első pillantásra megragadja a figyelmet tartalmas és figyelemfelkeltő megjelenésével. Általánosságban elmondható, hogy világosan ki kell fejeznie azt a lényeget, amit az adott Roll Up bannerrel közölni szeretnénk. Ezt az elvárást pedig logikusan egy jól megtervezett, érdekes grafikai dizájnnal lehet teljesíteni. Az alábbi sorokban néhány tippet osztunk meg, hogyan hozhat létre olyan tartalmat, amely megfelel ezeknek a dizájnkövetelményeknek.
1. Helyezze el a logóját a felső részre
A Roll Up banner felső része az a hely, amit az emberek általában először vesznek észre. Éppen ezért érdemes ide elhelyezni a logót, a banner fő üzenetét vagy egy figyelemfelkeltő szlogent. Így könnyebben megragadhatja a potenciális ügyfelek figyelmét, akik nagyobb eséllyel állnak meg érdeklődve a Roll Up bannere előtt.
Azt javasoljuk, hogy a logót vagy a cég nevét a Roll Up banner felső részére helyezze el. Az eredeti kép forrása: freepik.com
2. Fentről lefelé, illetve balról jobbra szabály
Mindannyian jól emlékszünk arra, hogyan tanultunk olvasni az iskolában: fentről lefelé és balról jobbra. Ezért nagyon fontos, hogy a Roll Up banner tartalma is ebben a logikus sorrendben kövesse egymást. Senkinek sem lesz kedve hosszasan időzni a reklámja előtt, ha az információk összevisszán, követhetetlenül vannak elhelyezve.
3. Játszadozzon a színekkel
Az igazság az, hogy a minőségi Roll Up banner egyik fontos marketingkövetelménye a színvilága. Érdemes odafigyelnie arra, milyen színeket használ, és hogyan kombinálja őket. Ne feledje, hogy a színek – a képekkel együtt – jelentik a legnagyobb esélyt arra, hogy megragadja a járókelők figyelmét.
Egyébként tudta, hogy az amerikai Pantone, vállalat, amely évente kihirdeti az év színét, 2020-ban a klasszikus kéket választotta? Talán Ön is beépíthetné ezt a színt a saját Roll Up bannerébe. A klasszikus kék az emberekben az eget idézi, és azzal együtt a tisztaságot és az időtlenséget. Emellett elegáns, ellenállóságot sugall és elősegíti a koncentrációt.
4. Válassza ki a megfelelő méretet
A Roll Up bannerek különféle méretekben készülhetnek. Tulajdonképpen igaz az a mondás, hogy ahány cég, annyi féle kínálat. Ezért mi most – logikusan – a saját méreteinkből indulunk ki.
Miközben a standard magasság nálunk 200 cm, a bannerek szélessége 85 és 240 cm között változhat. Ez azonban nem érvényes a Mini Roll Up típusokra, melyeket akár 40 × 160 cm-es méretben is készítünk. Emellett lehetőség van magasabb Roll Up gyártására is.
Érdemes említést tenni a legkisebb Roll Up változatról is, az Asztali Roll Up-ról, amely A3-as vagy A4-es méretben is elérhető.
Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a megfelelő méret kiválasztása kizárólag az adott cég reklámigényeitől függ. Ami másnak megfelelő, az nem biztos, hogy az Ön számára is ideális választás lesz.
5. Figyelemfelkeltés dizájnnal és címmel
Nemcsak a Roll Up grafikája, hanem más marketingeszközök dizájnja is némileg olyan, mint valami alkimista művészet. A célcsoport figyelmének megragadására ugyanis nagyon kevés idő áll rendelkezésére.
Éppen ezért gondolja jól át, milyen képet, szöveget vagy címet választ a Roll Up bannerére. Ne feledje, hogy az a cél, hogy minél több embert megszólítson. Figyeljen tehát arra, hogy a dizájn és a cím harmóniában legyen egymással – ez lehet a kulcs a várt siker eléréséhez.
6. Minőségi képek és elérhetőségek
Főként a magas minőségű, CMYK színskálán készült képekre összpontosítson, amelyeket minimális mennyiségű szöveggel egészítsen ki. Ne feledkezzen meg a kapcsolati adatairól vagy a weboldaláról sem, amelyet egyszerűen és hatékonyan elhelyezhet a Roll Up banner alsó részén.
Roll Up banner grafikája – technikai követelmények
A Roll Up banner grafikájának technikai követelményei között különösen ügyeljen a margókra. Rendkívül fontos, hogy sem a szöveg, sem a grafikai elemek ne kerüljenek túl közel a kép széléhez. Ugyanis, ha a Roll Up bannert váratlanul rosszul vágják meg, előfordulhat, hogy fontos tartalmi részek „lecsípődnek” vagy eltűnnek.
Fontos technikai követelmények
- CMYK színskála használata
- mentés tömörítés nélkül
- vágójelek nem érhetnek a kifutó területbe
- kifutó (bleed) legalább 3 mm
Szakértői tanács: Marek Michálek grafikus azt javasolja, hogy a Roll Up banner grafikai tervezésekor mindig vegyék figyelembe a lehetséges különböző méretű változatokat, még akkor is, ha azt az ügyfél kifejezetten nem kéri. Ez azért fontos, mert ha a megrendelő később más méretű Roll Up bannert választ, elkerülhető a szöveg és a képek túlzott eltolása vagy kicsinyítése. Emellett így biztosítható, hogy a különböző méretű Roll Up bannerek is egységes vizuális hatást keltsenek. Természetesen a legtöbb esetben kisebb módosításokra így is szükség lesz.
Végső ajánlás
Ha még mindig törné a fejét azon, hogyan készítse el az ideális grafikát a Roll Up banneréhez, tartsa szem előtt a jól ismert mondást: „Az egyszerűségben a szépség.
Ha ez az útmutatás sem nyugtatja meg, bátran keressen minket, és örömmel válaszolunk minden kérdésére a Roll Up bannerek elkészítésével kapcsolatban.
Képek forrása: freepik.com, saját kivitelezés